Heretik Toplumsallıklar Kollektifemeyeni

Sunday, April 5, 2009

Hayaletler hiç uyumaz / Aramızda dolanırlar


bugün mevzu bahis oldu da siz sevimli casper'lar da merak edebilir diye düşündüm, ilm-i heyulaya dair ufak referanslar hazırladım

hauntology, specters, phantoms [indir] makalesi meselenin başına ve olmayan sonuna dair kafa yapan bir okuma

bir de örnek post-soviet hauntology [indir], sovyet terörünün kültürel hafızadaki yeri üzerine

bu alandaki temel metin Derrida'nın Marx'ın hayaletleri



not: bu arada De Certau'nu "tarih ve psikanaliz"ide iş bankasından çıktı (duyduğuma göre mustafa tüzel'in kapital çevirisi de yakında çıkacakmış) bas gaza aşkım bas gaza

fotoğraf

1 comment:

  1. geçen pazar sabahı, ben hariç herkesin akşamdan kalma olarak teşrif ettiği ve özellikle ilk saatlerinde kolektifmenin ve hatta çiğ iletişimin imkansızlığını tecrübe ettiğimiz son proje toplantımızdan:

    ben: yani şimdi biz adamların post-yapısalcılık yorumunu kendi post yapısalcı okumamızla alt etmeye mi çalışıyoruz? "ona öyle demezler, peynir ekmek yemezler" muhabbeti mi? ne bu şimdi?

    proje arkadaşı 1: evet. öyle.

    proje arkadaşı 2: (tuvalete gider)

    proje arkadaşı 3: hahah. n'apıcaz? bir önerin var mı?

    ben: öff. bu işlere hiç girmeyecektik. we should have sticked to good old marxist interpretations allah kahretmesin.

    burda gülüşmeler felan. şaka yapıyorum sandılar, ciddiydim hahaha.

    ReplyDelete