
Tarkovsky'nin yönettiği "Hamlet" oyunundan bu sahnede,
(-de: orada, sahne bizim için halihazırda ölü bir şimdinin temsilini sunar, bizi bize açar) dünyaya kör bakışla (buluşamayan ellerimiz yüzeylerle-saklan) sezgiden sıyrılmış (ve tam olarak sıyrılamayacak olmanın verdiği dehşetle büzülmüş) anlamanın 'boş'luğunda, bu boşluğu dolduran kavram karmaşası. hangi ortaklığımız bizi komün eyleyecek, (müşahidin şehadetine kim şahitlik edebilir ki? - Blanchot, A Voice from Elsewhere) hangi gündüzlere uyanırdık saatleri ayarlama enstitüsü olmasa, buluşmamızı sağlamasaydı iktidarın zamanında. bizim gündüzlerimizi, dünyaya tekil jestlerimizi birbirimize nasıl (s)aç(ıl)acağız?
(-de: orada, sahne bizim için halihazırda ölü bir şimdinin temsilini sunar, bizi bize açar) dünyaya kör bakışla (buluşamayan ellerimiz yüzeylerle-saklan) sezgiden sıyrılmış (ve tam olarak sıyrılamayacak olmanın verdiği dehşetle büzülmüş) anlamanın 'boş'luğunda, bu boşluğu dolduran kavram karmaşası. hangi ortaklığımız bizi komün eyleyecek, (müşahidin şehadetine kim şahitlik edebilir ki? - Blanchot, A Voice from Elsewhere) hangi gündüzlere uyanırdık saatleri ayarlama enstitüsü olmasa, buluşmamızı sağlamasaydı iktidarın zamanında. bizim gündüzlerimizi, dünyaya tekil jestlerimizi birbirimize nasıl (s)aç(ıl)acağız?
No comments:
Post a Comment